Έντονες αντιδράσεις από τους φιλολόγους και στη Μαγνησία για τις αλλαγές εξέτασης στα αρχαία ελληνικά

Όλα τα νέα
e-thessalia.gr
2018-09-05 11:29:53
Έντονες αντιδράσεις από τους φιλολόγους και στη Μαγνησία για τις αλλαγές εξέτασης στα αρχαία ελληνικά

Έντονες αντιδράσεις προκαλούν οι αλλαγές στον τρόπο που θα εξετάζονται τα αρχαία ελληνικά στις πανελλαδικές εξετάσεις από την τρέχουσα χρονιά. Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Μαγνησίας αναφέρει πως η νέα γενιά απομακρύνεται όλο και περισσότερο από την αρχαία ελληνική γλώσσα.
Οι αλλαγές που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, θα ισχύουν από τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2019.

Για την εξέταση στο μάθημα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα της Γ’ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου ισχύουν τα εξής:
Δίνονται στους μαθητές και στις μαθήτριες αποσπάσματα διδαγμένου κειμένου 12 – 20 στίχων με νοηματική συνοχή και τους ζητείται να απαντήσουν μεταξύ άλλων σε μία ερώτηση κατανόησης με την οποία ζητείται να αποκωδικοποιήσουν σημεία του κειμένου και να αντλήσουν βασικές πληροφορίες που εντοπίζονται στο κείμενο.
Δίνεται παράλληλο κείμενο στη νέα ελληνική, διδαγμένο ή αδίδακτο, από την αρχαία ή νεότερη ελληνική γραμματεία, και καλούνται να απαντήσουν σε μία (1) ερώτηση ερμηνευτική, με την οποία ζητείται να συγκρίνουν το παράλληλο με το πρωτότυπο κείμενο.
Δίνεται, επίσης, αδίδακτο πεζό κείμενο αττικής διαλέκτου 12 – 20 στίχων στερεότυπης έκδοσης με νοηματική συνοχή. Στο αδίδακτο κείμενο προτάσσεται σύντομο σχετικό εισαγωγικό σημείωμα, μέσω του οποίου δίνονται εξωκειμενικές πληροφορίες απαραίτητες για την κατανόηση του κειμένου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται: Να μεταφράσουν στα νέα ελληνικά μέρος του κειμένου από τέσσερις έως έξι στίχους. Να απαντήσουν σε μια ερώτηση κατανόησης που αναφέρεται στον νοηματικό άξονα του κειμένου. Να απαντήσουν σε μια ερώτηση γραμματικής, η οποία μπορεί να αναλύεται σε δύο υποερωτήματα. Να απαντήσουν σε μια ερώτηση συντακτικού, η οποία μπορεί να επιμερίζεται σε δύο υποερωτήματα. Κάθε ζητούμενη ερώτηση-δραστηριότητα που τίθεται για το διδαγμένο ή το παράλληλο ή το αδίδακτο κείμενο βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.
Η διευθύντρια του 8ου ΓΕΛ Βόλου κ. Αγγελική Γκούρου τόνισε πως «είναι αντίθετη στην υποβάθμιση των αρχαίων ελληνικών μέσω των αλλαγών στη γραπτή τους εξέτασης από φέτος. Άλλωστε και στις ενδοσχολικές εξετάσεις των Γυμνασίων στα τέλη του χρόνου τα αρχαία ελληνικά δεν εξετάζονται εδώ και δύο χρόνια, που δείχνει τη διάθεση του υπουργείου Παιδείας.
Η πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων Μαγνησίας κ. Βίκυ Μαντζώρου έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την απομάκρυνση των μαθητών από τη γλώσσα του πρωτότυπου αρχαίου κειμένου.
«Από φέτος θα ισχύσουν αλλαγές στο μάθημα της εξέτασης των αρχαίων ελληνικών. Στο γνωστό κείμενο πλέον δεν θα απαιτείται κυρίως μετάφραση, αλλά θα τίθεται μια ερμηνευτική ερώτηση. Στο άγνωστο κείμενο μειώνεται το μέγεθος και οι υποψήφιοι θα καλούνται να απαντούν σε μια ερώτηση κατανόησης. Αυτές οι εξελίξεις δείχνουν ότι το υπουργείο αντιμετωπίζει τα αρχαία ελληνικά ως ένα μουσειακό είδος με το οποίο μπορούν να ασχοληθούν κυρίως οι υποψήφιοι φιλόλογοι».



Ζαγορά Πήλιο