Εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας η κατασκευή της παραλιακής σύνδεσης Μαγνησίας – Λάρισας με προϋπολογισμό περίπου 10 εκατ. ευρώ.
«Το έργο αποτελεί την αρχή για την παραλιακή σύνδεση των νομών Λάρισας και Μαγνησίας και τη διαμόρφωση ολοκληρωμένου ορεινού δικτύου από νότο προς βορρά: Αργαλαστή, Ζαγορά, Αγιά, Πυργετός».
«Οι περιοχές αυτές συγκροτούν την ανατολική παραλιακή ζώνη της Περιφέρειας Θεσσαλίας (Ν. Μαγνησίας, Ν. Λάρισας) με κοινά χαρακτηριστικά ως προς τη μορφολογία του ανάγλυφου και το σημαντικό απόθεμα φυσικού περιβάλλοντος.
Αποτελούν περιοχές απομακρυσμένες από τα κύρια αστικά κέντρα και άξονες ανάπτυξης με ιδιαίτερα αναπτυξιακά προβλήματα μετάβασης σε διαφορετικά πρότυπα αγροτικής οικονομίας συνδεδεμένης με την τουριστική ανάπτυξη. Λόγοι ιστορικοί, αλλά και η ίδια η δομή του οικιστικού δικτύου των χωριών του Πηλίου ενθαρρύνουν την ανάπτυξη τουρισμού – παραθερισμού.
Η συγκεκριμένη σύνδεση θα παίξει ρόλο σε μια προοπτική παράλληλης ανάπτυξης ιδιαίτερης αγροτικής παραγωγής και ήπιου τουρισμού. Επίσης η ανάπτυξη αυτών των περιοχών, επιτυγχάνεται με τη δημιουργία τουριστικών κυκλωμάτων και τη σύνδεσή τους με τα κέντρα και το βασικό οδικό δίκτυο της Περιφέρειας.
Κύριος σκοπός των κυκλωμάτων αυτών είναι η ανάδειξη του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος. Επιβάλλεται η αξιοποίηση των υπαρχουσών χαράξεων με βελτιώσεις που να αποσκοπούν στην ασφάλεια και όχι στην ταχύτητα».
ΤΕΧΝΙΚΗ
Το έργο αφορά στην «κατασκευή τμήματος της παραλιακής σύνδεσης των Νομών Μαγνησίας και Λάρισας και δι’ αυτής τη σύνδεση του Ανατολικού Πηλίου, με τους οικισμούς του Νομού της Λάρισας και το Εθνικό και Επαρχιακό οδικό δίκτυο με μήκος περίπου 14 χλμ.
Ειδικότερα προβλέπεται: Η κατασκευή κύριας οδού μήκους 14,00 Km περίπου. Η κατασκευή του ισόπεδου κόμβου Κεραμιδίου. Η κατασκευή ισόπεδου κόμβου Σκλήθρου. Η κατασκευή του ισόπεδου κόμβου Ρακοποτάμου. Η αποκατάσταση των αγροτικών και δασικών οδών που συμβάλλουν στην κύρια οδό. Η κατασκευή γέφυρας Γ1 μήκους 100m. Η κατασκευή γέφυρας Γ2 μήκους 95m. Η κατασκευή οπλισμένων επιχωμάτων και τοίχων αντιστήριξης. Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά προσαρμόστηκαν στις αναγκαιότητες του δυσχερούς ανάγλυφου και των περιβαλλοντικών περιορισμών που ισχύουν».
ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ
Το έργο «χωροθετείται εντός των διοικητικών ορίων των Περιφερειακών Ενοτήτων Λάρισας και Μαγνησίας. Η οδός έχει συνολικό μήκος περίπου 14 χλμ., εκ των οποίων 5,5 χλμ. υπάγονται στην Π.Ε. Μαγνησίας και 8,5 χλμ. στην Π.Ε. Λάρισας. Η χάραξη έχει την αρχή της ανάμεσα στους οικισμούς «Κεραμίδι» και «Καμάρι» και προσεγγίζει τα όρια του Νομού στην περιοχή που καταλήγει η εκπονηθείσα μελέτη της Ν. Α. Λάρισας «Διασταύρωση Σκλήθρου – όρια Νομού» και δι’ αυτής καταλήγει στην περιοχή του οικισμού Ρακοπόταμος του νομού Λάρισας.
Το έργο τοποθετείται εντός των ορίων των περιοχών Natura και συγκεκριμένα στη Ζώνη Β1 της Ειδικής Ζώνης Διατήρησης της προστατευόμενης περιοχής Κάρλα -Μαυροβούνι – Κεφαλόβρυσο Βελεστίνου – Νεοχώρι η οποία είναι και Τόπος Κοινοτικής Σημασίας και υπάγεται ταυτόχρονα στη Ζώνη Ειδικής Προστασίας Όρος Μαυροβούνι καθώς είναι επίσης και Καταφύγιο άγριας ζωής – όρος Μαυροβούνι με κωδικό Κ231 και υπόκειται σε αυστηρούς περιβαλλοντικούς περιορισμούς».
Διευκρινίζεται τέλος ότι το τμήμα «της κύριας οδού στον νομό Μαγνησίας αποτελεί νέα χάραξη βελτίωσης του υφιστάμενου χωματόδρομου, ενώ στο τμήμα του νομού Λάρισας, για τα 6,3 χλμ. θα γίνει αναμόρφωση της υφιστάμενης οριστικής μελέτης, η οποία επίσης βελτιώνει τον υφιστάμενο δρόμο. Στο τμήμα Σκλήθρο – Ρακοπόταμος μήκους 2,2 χλμ θα γίνει βελτίωση της υφιστάμενης ασφαλτοστρωμένης οδού».