Συνεργεία χωρίς άδεια λειτουργίας ή και χωρίς άδεια ασκήσεως επαγγέλματος των ανθρώπων που τα διατηρούν έχουν «ξεφυτρώσει» το τελευταίο διάστημα στη Μαγνησία. Τα μη νόμιμα συνεργεία ανέρχονται πλέον σε πάνω από 20 χωρίς καν να υπολογίζονται τα υπαίθρια συνεργεία επισκευών που «στεγάζονται» … σε πιλοτές πολυκατοικιών στην περιοχή μας.
Όσο για τους ιδιοκτήτες οχημάτων προκειμένου να διαπιστώσουν αν ένα συνεργείο είναι νόμιμο, μπορούν να ζητήσουν την άδεια λειτουργίας και την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος αυτού που διατηρεί το συνεργείο. Θεωρητικά και οι δύο άδειες πρέπει να είναι αναρτημένες εντός του χώρου του συνεργείου και αν δεν υπάρχουν ο πελάτης έχει δικαίωμα να τα ζητήσει.
Βέβαια, δεν είναι ρόλος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων και Μοτοσυκλέτας Μαγνησίας (ΣΙΣΑΜ) να κάνει τον «τροχονόμο» στα συνεργεία για να εξακριβώνει τα νόμιμα και τα μη. Το έργο αυτό ανήκει στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών στην οποία υπάγεται ο έλεγχος της αδειοδότησης των συνεργείων. Το προσωπικό όμως που υπάρχει καλείται να ελέγξει δεκάδες συνεργεία. Σημειώνεται ότι 143 ιδιοκτήτες συνεργείων στη Μαγνησία είναι τα μέλη του ΣΙΣΑΜ ενώ υπάρχουν και άλλα συνεργεία που δεν είναι μέλη του Συλλόγου.
«Από καταγγελίες μελών μας γνωρίζουμε ότι τα συνεργεία που λειτουργούν παράνομα ανέρχονται σε 20 και έχουμε προωθήσει τις καταγγελίες μας στο Μηχανολογικό. Σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται αυτοί που κάνουν συντηρήσεις σε οχήματα σε πιλοτές σπιτιών και πολυκατοικιών, σε πεζοδρόμια» δήλωσε στη «Θ» ο πρόεδρος του ΣΙΣΑΜ Σταύρος Ζεϊμπέκης.
Σύμφωνα με τη διαδικασία της αδειοδότησης, ο επαγγελματίας κάνει προεγγραφή στο Επιμελητήριο και με αυτή «ανοίγει» χαρτιά στην Εφορία. Θεωρητικά μετά πρέπει να βγάλει άδεια λειτουργίας. Επειδή όμως η άδεια λειτουργίας χρειάζεται κάποιον χρόνο για να εκδοθεί, προκειμένου να μην καθυστερούν, προχωρούν στο άνοιγμα των επιχειρήσεων. Σημειώνεται ότι υπάρχει και πρόβλημα με τον χώρο στέγασης καθώς είναι συγκεκριμένες οι περιοχές που επιτρέπεται να αδειοδοτηθεί ένα συνεργείο και πολύ λίγα τα διαθέσιμα ακίνητα στις περιοχές αυτές.
«Κάποιοι εκμεταλλεύονται αυτή την κατάσταση. Ανοίγουν τα χαρτιά στην εφορία και όσο αφορά στα οικονομικά είναι νόμιμοι αλλά δεν είναι νόμιμοι όσον αφορά στο περιβάλλον και τις αντιρυπάνσεις» δήλωσε ο κ. Ζεϊμπέκης. Όπως εξήγησε ένα μέσο συνεργείο για το ηλεκτρονικό μητρώο αποβλήτων που πρέπει να έχει και για τις συμβάσεις που διατηρεί με τις εταιρείες προκειμένου αυτές να παραλάβουν τα επικίνδυνα απόβλητα και να τα διαχειριστούν σύμφωνα με τη νομοθεσία, έχει μέσο κόστος 2.000 ευρώ περίπου ανά έτος.
Χρήματα που μπορεί να γλυτώνουν όσοι διατηρούν συνεργεία χωρίς άδεια λειτουργίας στη Μαγνησία. «Το πρόβλημα δεν είναι ότι κάποιος δεν καταβάλει τα 2.000 ευρώ αλλά που πηγαίνουν αυτά τα απόβλητα. Έχουμε παιδιά και ανησυχούμε για το περιβάλλον» δήλωσε εξηγώντας ότι τέτοια απόβλητα είναι παραδείγματος χάριν τα λάδια ή τα υγρά φρένων. «Είναι τοξικά και επικίνδυνα απόβλητα. Τα συνεργεία που έχουν άδεια συγκεντρώνουν όλα αυτά τα απόβλητα σε ειδικά δοχεία που είναι εγκεκριμένα και μία ή δύο φορές τον χρόνο, έρχονται εταιρείες ανακύκλωσης με τις οποίες διατηρούμε συμβάσεις και τα παίρνουν» σημείωσε.
Ζημία ενδεχομένως υπάρχει και για τους πελάτες των συνεργείων που δεν διαθέτουν άδεια λειτουργίας. «Τα υλικά που χρησιμοποιεί είναι αμφιβόλου ποιότητας και το κυριότερο είναι πως κάποιοι δεν έχουν εκτός από άδεια λειτουργίας ούτε άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Μιλάμε δηλαδή και για τεχνίτες που πιθανώς δεν έχουν την απαραίτητη κατάρτιση να κάνουν μια συγκεκριμένη εργασία» τόνισε. Ο ΣΙΣΑΜ προσπαθώντας να προστατεύσει τους πολίτες ενημερώνει ανά τακτικά χρονικά διαστήματα και τους καλεί να προτιμούν τα νόμιμα συνεργεία καθώς υπάρχει εγγύηση αλλά και ποιότητα στην εργασία. «Με μια αμφιβόλου ποιότητας εργασίας σε ένα όχημα που μπαίνει μέσα όλη η οικογένεια ενός ανθρώπου, δεν θα ήθελα ούτε να φανταστώ τι μπορεί να συμβεί. Επίσης, σε βάθος χρόνου, είναι οικονομικότερο να επιλέξει κάποιος ένα νόμιμο συνεργείο που προσφέρει εγγύηση και που θα τον καλύψει αν δημιουργηθεί μία ζημιά» κατέληξε.