Ενδιαφέροντα ζητήματα που τους απασχολούν, όπως οι ανεπαρκείς κτιριακές υποδομές με ακατάλληλες τουαλέτες, μικρές αίθουσες, ασανσέρ που δεν λειτουργούν, τη βελτίωση την αναλυτικών προγραμμάτων, την ενίσχυση δομών, όπως τα τμήματα ένταξης, την πρόσληψη ψυχολόγων, και άλλων ειδικοτήτων, η αξιολόγηση των καθηγητών, πρότειναν οι μαθητές από 35 ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στο πλαίσιο του σχολικού συμβουλίου με τίτλο «Η πολιτεία αφουγκράζεται τους μαθητές» που πραγματοποιήθηκε χθες στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ Μαγνησίας παρουσία βουλευτών, εκπροσώπων της Περιφέρειας Θεσσαλίας δημάρχων, μαθητών, καθηγητών και γονέων.
Ήταν το πρώτο διευρυμένο σχολικό συμβούλιο που διοργανώθηκε, ίσως και σε όλη την Ελλάδα, έχοντας την έγκριση του υπουργείου Παιδείας και το οποίο διήρκεσε 7,5 ώρες με το ενδιαφέρον των μαθητών και των άλλων παρευρισκομένων να είναι αμείωτο.
Στην αρχή της εκδήλωσης, μίλησαν οι εκπρόσωποι των πολιτειακών φορέων και μετά τον λόγο έλαβαν τα σχολεία, όπου το καθένα εκπροσωπούσε μικρή ομάδα μαθητών, ενώ τις δικές τους επισημάνσεις έκαναν οι καθηγητές και οι γονείς.
Στην εκδήλωση παρέστησαν οι βουλευτές Μαγνησίας κ.κ. Αλέξανδρος Μεικόπουλος, Μάκης Μπαλλής, Χρήστος Μπουκώρος, Κώστας Στεργίου, ενώ παρευρέθηκε και η βουλευτής κ. Άννα Καραμανλή.
Ο διευθυντής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σωκράτης Σαβελίδης επισήμανε πως «η ουσία της εκδήλωσης είναι μοναδική. Πολλοί πολιτειακοί φορείς, τόσο προσκεκλημένοι όσο και επισκέπτες άκουσαν από τους μαθητές αυτά που δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε παρότι είμαστε τόσο κοντά στους εφήβους. Και είμαστε περήφανοι για τους μαθητές μας. Τα όσα διατυπώθηκαν από τους μαθητές θα προωθηθούν στο υπουργείο, και σε όλους τους εκπαιδευτικούς παράγοντες. Τα αιτήματά τους θα βρουν τον δρόμο τους και θα βελτιώσουν τη ζωή τους».
Μόνο η αλήθεια ελευθερώνει…
Στον χαιρετισμό του ο μητροπολίτης κ. Ιγνάτιος ευχήθηκε καλή επιτυχία στον νέο αυτό θεσμό και τόνισε πόσο σημαντικός είναι ο διάλογος, που ξεκινά η Πολιτεία με τους μαθητές: «ο διάλογος πρέπει να έχει συνέπεια, να γίνεται με επιχειρήματα, να ζητάει αυτό που πραγματικά έχει ανάγκη και να μπορεί να συνομιλεί για να φτάνει στην αλήθεια. Θέλω στα παιδιά να πω, κρατήστε αυτή τη δίψα της αλήθειας, αμφισβητήστε, ρωτήστε, γνωρίστε, διαβάστε, μελετήστε, ψάξτε την αλήθεια, όχι μόνο στο επίπεδο των γνώσεων, αλλά και την αλήθεια για το υπαρξιακό πρόβλημα, από που ερχόμαστε και από που πηγαίνουμε τί ήμαστε; Γιατί υπάρχουμε; τί είναι αυτό που νοηματοδοτεί τη ζωή μας; Βάλτε αυτά τα ερωτήματα, για να δώσετε νόημα στη ζωή σας και για να είστε ελεύθεροι, γιατί μόνο η αλήθεια ελευθερώνει…»
Να γίνουν πράξεις τα αιτήματα
Οι μαθητές ζήτησαν μεταξύ άλλων αμφιθέατρα, γυμναστήρια, δωρεάν σίτιση και μετακίνηση, διαδραστικούς πίνακες, σύγχρονα και εξοπλισμένα εργαστήρια, πρόσθετη διδακτική στήριξη που κόπηκε στα Λύκεια, νέους σε ηλικία καθηγητές καθώς ακόμη και τα μαθήματα να διδάσκονται από τους αρμόδιους καθηγητές και να μην δίνονται με δεύτερες και τρίτες αναθέσεις. ΄
Σε συνέντευξη Τύπου που παρεχώρησαν στα τοπικά ΜΜΕ, οι μαθητές έκαναν ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις.
Η Ιωάννα Μπαζάκα από το 4ο ΓΕΛ Βόλου χαρακτήρισε την εκδήλωση ως κάτι πρωτοποριακή. «Θέλω να πιστεύω πως δεν θα είναι μια υποκριτική σύμβαση, όπου θα γίνουν απλώς κάποιες θεωρητικές αναλύσεις και όλοι θα μείνουν σε αυτό. Θέλω να ελπίζω ότι όλα αυτά που είπαμε, θα τεθούν σε εφαρμογή. Και οι πολιτικοί που παρευρέθηκαν, θα πρέπει να δεσμευτούν για την υλοποίησή τους, να γίνουν πράξεις αυτά που είπαμε».
Η Ισιδώρα Πάσχου από το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο δήλωσε πως «θέλουμε να αποκτήσουμε ένα νέο διδακτήριο, ενώ τα βιβλία, καθώς και οι καθηγητές να έρχονται από την αρχή της σχολικής χρονιάς χωρίς να υφίστανται ελλείψεις».
Ο Άντι Ζάτσαι από το 1ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας σημείωσε πως «Η εκδήλωση ξεκίνησε με τους πολιτικούς να μιλούν συνεχώς και νόμιζα ότι τελικά ο τίτλος θα ήταν οι μαθητές αφουγκράζονται την πολιτεία, αντί για το αντίστροφο. Πάντως όλοι μαζί είμαστε στην ίδια κοινωνία και θέλουμε αυτά που είπαμε, να γίνουν πράξεις. Είναι καλό που οι πολιτικοί ήρθαν να μας ακούσουν. Στο σχολείο μας θα πρέπει να λειτουργήσει τμήμα ένταξης για τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».
“Πειραματόζωα από τις αλλαγές…”
Από το 7ο ΓΕΛ Βόλου ο Θεοφάνης Γεωργούλας εξέφρασε την ελπίδα να μην μείνουν οι προβληματισμοί τους καταγεγραμμένοι σε ένα χαρτί που θα πεταχτεί αργότερα, αλλά να αντιμετωπιστούν. «Στο σχολείο μας θέλουμε περισσότερους διαδραστικούς πίνακες, ενώ πρέπει να αυξηθούν οι ώρες γυμναστικής. Επίσης οι συχνές αλλαγές που γίνονται για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μας κάνουν να αισθανόμαστε σαν πειραματόζωα. Ενδεικτικά το σύστημα εισαγωγής από το 1993 μέχρι και σήμερα έχει αλλάξει δέκα φορές. Έτσι νιώθουμε λίγο αναστατωμένοι και όλο αυτό μαρτυρά ένα εκπαιδευτικό σύστημα που διέπεται από αστάθεια».
Ψυχολόγοι στα σχολεία
Ο Αλκιβιάδης Στασινός από το 1ο ΓΕΛ Νέας Ιωνίας τόνισε την ανάγκη της πρόσληψης καθηγητών ειδικοτήτων, όπως είναι οι ψυχολόγοι. Τα σχολεία χρειάζονται ψυχολόγους. Υπάρχει ένα ταμπού ότι ο ψυχολόγος θα βοηθήσει μόνο ένα παιδί που έχει ψυχολογική διαταραχή. Αλλά αυτό είναι λάθος. Επίσης τόνισα την εξέταση των εξεταστών των πανελληνίων που είναι και αυτοί άνθρωποι και θα πρέπει πριν ξεκινήσουν να διορθώνουν γραπτά, να είναι συνειδητοποιημένοι για την απόφασή τους.
Από Αλμυρό
Η εκπρόσωπος του 1ου ΕΠΑΛ Αλμυρού Σοφία Κλειδά τόνισε πως «αυτή η εκδήλωση ήταν η αφορμή για να ακουστούμε και ελπίζουμε να υλοποιηθούν κάποια από αυτά, αν όχι όλα. Εμείς ζητήσαμε να γίνει πιο απλή η διδακτέα ύλη στα μαθήματα της γενικής παιδείας. Μέσα στο επτάωρο διδακτικό πρόγραμμα έχουμε μαθήματα γενικής παιδείας που απορροφούν πολύ χρόνο. Επίσης ο καθαρισμός στις τουαλέτες είναι ανεπαρκής, επειδή λείπει καθαρίστρια. Ακόμη ζητήσαμε να γίνει το διδακτικό ωράριο τέσσερις με πέντε ώρες, ώστε να εμπλουτιστεί με άλλες δραστηριότητες».
Από Ζαγορά
Ο Αποστόλης Κόνσουλας από το ΓΕΛ Ζαγοράς περιέγραψε τις ιδιαίτερες συνθήκες που υπάρχουν στην απομακρυσμένη περιοχή τονίζοντας πως «τα προβλήματά μας δεν διαφέρουν πολύ από τα ζητήματα των άλλων σχολείων. Εμείς θέλουμε το Λύκειο να παραμείνει γενικό και, όταν λαμβάνουν το απολυτήριο οι απόφοιτοι να μπορούν να αξιολογήσουν ένα κείμενο, να έχουν κριτική σκέψη και να μπορούν να καταλαβαίνουν, πότε κάποιος τους λέει αλήθεια ή ψέματα. Στην περιοχή μας που είναι απομακρυσμένη, υπάρχουν πολλά προβλήματα,. Όσοι μαθητές από τη Ζαγορά θέλουν να φοιτήσουν σε ένα ΕΠΑΛ, θα πρέπει να διανύουν έναν πολύ δύσκολο δρόμο μήκους 47 χιλιομέτρων».
Από Βελεστίνο
Από το ΕΠΑΛ Βελεστίνου ο Δημήτρης Στατήρας επισήμανε πως «ήταν μια πολύ καλή ιδέα αυτό που έγινε με την εκδήλωση και άρεσε σε πολλούς μαθητές του σχολείου μου. Το δικό μας κτίριο είναι υπερσύγχρονο. Τα προβλήματά μας σχετίζονται με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δηλαδή είναι άδικο οι θέσεις των ΕΠΑΛ για τα ΤΕΙ να είναι στο 20% επί του συνόλου και για τα ΑΕΙ να είναι μόλις στο 1% ή και να αυξηθούν στο 5%. Επίσης για να δημιουργηθεί ένα τμήμα σε εμάς απαιτούνται δεκαπέντε μαθητές, ενώ το σύνολο των μαθητών είναι 70».
Από το ΓΕΛ Βελεστίνου ο Βαγγέλης Μπαλαμώτης ανέφερε πως έχουμε κτιριακά προβλήματα, αλλά και θέματα συντήρησης των τουαλετών. Έχουμε έλλειψη σε τεχνολογικό εξοπλισμό, όπως υπολογιστές. Ακόμη αναρωτιόμαστε, αν το Λύκειο πρέπει να είναι γενικό ή ειδικό. Ζητήσαμε περισσότερα μαθήματα κατεύθυνσης στην Γ Τάξη για να χαλαρώνουν από τον φόρτο εργασίας».